Pozasądowe metody rozwiązywania sporów
POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji odbiorca będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń na podstawie ustawy z dnia 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r. poz.1823 z późn. zm.). Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to:
-
Umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację;
-
Zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację;
-
Rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny).
Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajdują się podmioty, które będą mogły rozwiązać spory. Przy Prezesie UOKiK został utworzony punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących postępowań polubownych. Z punktem można skontaktować się:
-
Telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333
-
Za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość e-mail na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl